Selasa, September 29

Elakkan berdendam - Maafkan.

kita pernah dengar
SAYA MAAFKAN TAPI TIDAK AKAN MELUPAKAN. kenapa macam tu.apabila seseorang tidak mahu memaafkan , dia sebenarnya mengunci pintu yang satu hari nanti mungkin perlu dibuka.bila dia menyimpan dendam dan memendam perasaan.

SIAPA YANG PALING KITA SAKITI, DIRI SENDIRI.memang tidak berbaloi menyimpan dendam ,
juga tidak dapat diterima akal jika terhantuk beberapa kali. Pepatah ada menyatakan
ANDA MENIPU SAYA SEKALI.MALULAH ANDA.ANDA TIPU SAYA DUA KALI - MALULAH SAYA. menurut John Kennedy- Maafkan orang lain tetapi jangan lupa namanya
ini sekadar untuk memberitahu diri kita jangan ditipu kali kedua.

Moral Cerita
Itu mungkin sebahagian cerita yang ada sekeliling kita.
memaafkan orang bukan sesuatu yang datang dengan mudah.
kerana ini persoalan hati dan karektor
sejauhmana betul dan salahnya
AKU MAAFKAN KAMU
TAPI TIDAK AKAN MELUPAKAN..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan