Selasa, September 22

Anda setuju?


"Orang yang bijak pandai tak semestinya berjaya.

Tapi orang yang rajin, pasti akan berjaya."

Orang yang merasa dirinya bijak selalunya ego ngan kepandaiannya dan sering malas berusaha kerana selalu cepat berpuas hati ngan kepandaiannya. Jarang sangat kita lihat dan temui orang bijak pandai yang rajin dan sentiasa improve kemahiran yang dia ada...besenya orang yang bijak pandai suka keje ngan orang...makan gaji..heheh betul ker..sbb mereka ini takut menghadapi risiko dan sentiasa mahu dibayar segala perkidmatannya..betul ker..fakta nie..

Orang yang rajin pula biasanya xdelah pandai sangat orangnya...tapi biasanya orang yang rajin selalu muhasabah diri tentang kelemahan dan kekuatan diri..besenya orang yang rajin biasanya kehidupannya lebih berjaya dalam kehidupannya berbanding ngan orang yang bijak pandai...biasanya orang yang rajin besenya akan keje sendiri..usahawan, berniaga dan apa je keje yang berkaitan ngan usaha lebih akan untung lebih...

Aku ni golongan mana ekk..ada gak sifat2 rajin dalam diri aku...bijak tu ada gak..mungkin aku ni gabungan kedua2 sifat tu...ada gak impian untuk jadi usahawan..tp dalam bidang apa ekk..tp bio le aku je yang tau dulu...mana tau suatu ari nanti aku jadi usahawan berjaya..hehehe ..usahawan yang dermawan dan baik hati hehehe ameen...awk semua camne plak...fikir le sendiri ekkk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan