Ahad, Mei 10

SENI KATA LAGU NASYID...


Dulu2 masa aku sekolah menengah..penah aku masuk kumpulan nasyid antara kelas jer..tapi klaz kitaorg menang sebab mungkin suara ahli kumpulan aku sedap kot..senikata lagu ni menusuk kalbu gak..seronok gak dapat nyanyi skali sekala...masa kami masa tu form 6 Amanah ..guru klaz kami masa tu..Pn Khalsom kat SMK tun Habab kat kota tinggi Johor..member2 baik aku seklaz ialah icham, addy, jemi zali dan aku sendiri..masa tu hero kat klaz tu cuma 5 org jer ,glamour abis jadi rebutan kaum2 hawa kat klaz aku...hehehe masa tu akuduk kat asrama APKT kota tinggi...indahnya alam persekolahan..

Peringatan buat diriku
Pandangan mata selalu menipu
Pandangan akal selalu tersalah
Pandangan nafsu selalu melulu

Pandangan hati perasaan itu yang hakiki
Kalau hati itu bersih

Hati kalau terlalu bersih
Pandangannya kan menembusi hijab

Hati jika sudah bersih
Firasatnya tepat kehendak Allah

Tapi hati bila dikotori
Bisikannya bukan lagi kebenaran

Hati tempat jatuhnya pandangan Allah
Jasad lahir tumpuan manusia
Utamakanlah pandangan Allah
Daripada pandangan manusia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan