Isnin, Mei 4

BLOG OOO BLOG..



Ada kengkawan Tanya aku kenapa aku rajin menulis blog, bahkan rajin mengupdate blog. Semuanya kerana minat bukannya kerja tu tak ada gaji, janji aku ada peluang berkongsi sesuatu ngan seseorang. Bukannya sebab apa pun... hanya sebab minat dan untuk kepuasan diri. Setiap orang tahap kepuasan diri dalam sesuatu perkara berbeza.

Jujur dari hati aku suka menulis sesuatu, bukan cerita, bukan karangan, tapi artikel blog. aku suka berkongsi idea dan pendapat. Rasa hepi yang amat sangat bila idea idea terhasil di atas kertas, lepas tu dizahirkan di skrin komputer riba.

Itulah faktor mengapa aku cukup bersemangat menulis. Bagi aku menulis kalu pun takde orang membaca...sebanonya untuk memotivasikan diri aku sendiri . Kadang2 melalui petikan tulisan pakar motivasi saya selitkan juga untuk diulas dan dikongsikan bersama rakan2..org kata yang baik kalu kita sampai2kan pada kawan2 banyak kebaikannya.

Pendek kata, aku suka menulis untuk membuat orang baca apa yang saya tulis lepas tu menjemput mereka memberi pendapat, ok ke, ngam ke, interesting ke, fantastik ke. Hehe. Lepas tu, aku memilih untuk menulis topik yang saya minat - membuat orang bersemangat selalu. Motivasi le. Secara tak langsung aku memotivasikan diri aku sendiri

Yang penting apa saja yang kita buat..bio le hati kita happy..lagi bagi bagus kita dapat mengembirakan rakan2 lain..hasil tulisan kita berguna kepada orang lain dalam menyelesaikan permasalahan harian mereka.

Lagi satu, pastikan tulisan kita tidak menyakitkan hati mana2 pihak…sebab setiap orang ada hak ..jangan sampai menganggu emosi dan sensitivity org lain..

Betul tak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan