Jumaat, Mei 22

BEREHAT SEKETIKA...& NIKMATI KEHIDUPAN YANG INDAH



Seronoknya kalu dapat urut badan cam kucing tu...

Teringat kata-kata arwah atok aku,
“Yang sudah, sudahlah. Hidup tetap kena teruskan juga. Buat perkara yang patut dulu“.
Begitulah lebih kurang bunyinya, kata-kata itu tetap bermain didalam fikiran aku jika kemelut rasa bergelodak dalam diri.
Penat memikirkan tentang beban kerja yang bertimbun2, stress memikirkan mana yang lebih penting dan perlu diberikan keutamaan, Penat mengatur rencana demi masa depan. Penat menyusun strategi menambah pendapatan, mengurus masa secara maksimum, hari-hari kerja…masa rehat makin sedikit…kekadang Hari Ahad pun kerja…apa nak jadi nie..Kekadang teringin nak bersantai bersama insane-insan tersayang di tepi pantai..di kawasan yang tenang tanpa sesaat pun diganggu atau memikirkan masalah kerja dan cabaran kehidupan. Penat menahan kesakitan yang belum nampak tanda kesudahan. Penat memikirkan masalah student aku yang tiada penghujungnya. Penat segala-galanya.
Yang akhirnya bakal aku membuat beberapa keputusan. Keputusan yang bakal aku ambil tidak menyusahkan sesiapa. Keputusan yang aku ambil mungkin akan membuatkan orang lain cemburu.
Aku nak beli kerusi yang boleh urut satu bandan..segala beban kerja membuatkan aku lenguh satu badan..hehehehe aku nak duduk kat kerusi di dalam bilik berjam2 lamanya sambil bayangkan keindahan di sebuah tempat yang tenang dan mendamaikan…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan