Isnin, Jun 22

Setiap Keputusan Melahirkan Harapan





Anda bergerak di atas keputusan yang anda buat, bukan perancangan yang anda susun. perancangan hanyalah perkara sebelum anda mengambil keputusan.
Bolehlah anda menyusun perancangan sebaik mungkin, namun takkan pernah ada perancangan yang sempurna 100% berjaya dilaksanakan.
Jangan tunda sampai semua statistik menguntungkan anda; atau semua keadaan mendukung anda. Oleh itu keputusan andalah yang akan mengubah semua angka dan keadaan agar dapat mendukung anda. Keputusanlah yang mewujudkan dan memperbaiki perancangan anda. Kerana itu, jangan buang waktu terlalu banyak. Ambillah keputusan pada waktunya.
Bagi seorang penyerang bola sepak yang baik, bukan soal apakah tendangan masuk atau gagal. Yang paling penting adalah melakukan sepakan sebaik mungkin pada saat itu. Kesempatan untuk membuat tendangan tidak selalu datang setiap saat. Namun, keputusan harus diambil saat itu. Dan tindakan harus diwujudkan sebaik-baiknya.
Setiap tendangan. melahirkan harapan baik iaitu jaringan gol. Keputusan selalu menumbuhkan optimisme untuk meraih lebih baik lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan