Isnin, Jun 8

PAMERKAN SENYUM DAN TAWAMU SEIKHLAS HATI...




Senyum dan ketawa perlu ikhlas. Jika tidak, ia akan jadi perbuatan yang memenatkan

Orang kata, berkawan biar seribu berkasih biar satu. Heh.

Siapa yang ada kawan sampai seribu orang? Sila angkat tangan... Add entah siapa-siapa di myspace, friendster, facebook dan perkara-perkara yang seumpama dengannya 'tak aci', ya. Itu bukan kawan. Itu strangers. Mungkin kenalan. Bukan kawan. Kawan itu, manusia yang kamu betul-betul kenal... kadang-kadang, orang yang mengaku sebagai kawan pun, belum tentu yang benar-benar kamu kenal. Itu juga 'tak aci'.

Aku, bukan jenis yang suka beramai-ramai. Aku lebih suka ada dua tiga kawan yang betul-betul baik dan serasi daripada ada ramai manusia yang aku kenal nama, tapi tak tahu kesukaan dan kebenciannya. Kontra kepada bidang kerjaya aku yang memerlukan aku menjadi ramah dan kenal dengan ramai manusia dari pelbagai jenis setiap hari, mungkin. Penat lah. Penat menjadi seorang manusia yang ramah ni. Diam lebih mudah. Sudah sampai masa untuk tukar bidang kerjaya agaknya...

Mungkin itu sebabnya, aku dah delete kesemua akaun-akaun myspace, friendster dan facebook, dan yang sewaktu dengannya rasanya sejak awal tahun lagi... bosan. Lagipun, aku private kan kesemua akaun itu dan hanya add kawan-kawan aku sahaja. Aku tak nampak apa perlunya kerana mereka ada nombor handphone aku, dan aku pun bukannya kaki chatting sangat pun. Ada masa-masanya sahaja... Sekarang, tinggal blog ini sahaja yang belum pasti jangka hayatnya sampai berapa lama. Betul, aku cepat bosan.

Pukul satu pagi... perlu tidur sekarang. Mahu kumpul tenaga untuk senyum dan ketawa untuk entah siapa-siapa esok..hehehe mana tau..esok membawa 1001 rahmat buat aku dan semua org yang akan aku jumpa esok..ameeen

Tiada ulasan:

Catat Ulasan