Khamis, April 16

SEKEPING MEMO SOLAT..


Bila cerita pasal solat ni...aku teringat masa zaman kecil2 ...memang liat sikit nak solat..macam2 alasan..kalu disuruh solat..kenapa jadi camtu ekk..kalu perkara baik tu memang liat nak buat..rasa macam2 tapi alhamdulilah..sekarang ni dah ok. Kadang-kadang tu masa duk asrama..ada member tolong ingatkan waktu solat..tinggalkan memo cam kat atas tu kat loker aku..baik member aku tu..selalu nasihatkan aku dalam senyap jer ..takdelah marah2, tengking2, cuma tinggalkan memo jer..begitu menyentuh perasaan..maknanya sungguh mendalam bagi orang tau menghargainya walaupun hanya pun hanya dengan sekeping memo ringkas mcm kat atas..adakah kita ada ingatkan kawan2 kita bila tiba waktu sembahyang...mampukah kita tegur rakan2 kita yang suka tinggalkan solat...teknik membuat teguran tu kene betul dan cara berhemah macam sahabat aku nie...dia buat aku jadi malu pada diri sendiri..hampir setiap hari dia buat memo ingatkan aku solat tanpa rasa jemu..sekarang ni berkat memo yang sering diberikan pada aku...aku dapat menjaga waktu solat aku dengan agak baik..kalu dia tau tentu dia bangga dengan aku sekarang in..tapi..sejak berpisah selepas habis alam persekolahan..kami tidak lagi berhubung antara satu sama lain..di mana dia sekarang ni ekk ..walau apapun yang kau buat sekarang ini sahabatku..doaku sentiasa mengiringi langkahmu...moga Allah melindungimu dari segala perkara buruk...amin..terima kasih atas memo yang sering ko berikan itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan