Sabtu, Ogos 22

YANG MANA SATU?




Pejam celik..pejam celik dah dah agak lama gak..aku bela Mila, Minah, Comel, Boboy, Pak Itam dan Kacak...semakin hari semakin mesra hubungan ngan mereka2 tu..jinak, mesra cam ada satu perasaan teramat sayang kat nama2 tu..bila panggil nama je...terus datang..ingin dibelai...
Mila dan Minah..masa aku bela dia dulu umo memang dah cukup..aku memang cadang nak buat baka..Comel dan boboy plak memang aku cadang..cukup umo je nak sembelih je...hujung tahun ni umo Boboy dan Comel cukup 2tahun..bile tengok tahap kejinakan dia rasa xsampai hati plak nak sembelih...camne nie..Pak Itam ngan kacak tak sampai setahun lagi...Pening2..
Yang mana satu ekk..semuanya aku sayang..susah gak nak buat pilihan, atas sebab apa yang boleh aku gunakan sebagai kayu pengukur sebagai panduan dlm membuat pilihan..boboy..si jantan tu semakin segak bergaya..sasa..dah mula pandai mengawan..badan dia berkilat..memang jadi tumpuan betina2 lain bila berhadapan dengannya..Si Comel plak, dah semakin ayu..cantik dan merupakan kesayangan Athirah..insan penting dalam idup aku..xkan aku nak lukakan ati dia..mau dia mengamuk..
kacak ngan Pak Itam...anak bujang yang semakin membesar...dua-dua membesar di hadapan mata aku..sihat dan sasa tubuh kedua-duanya...kedua-duanya bebas lepas tanpa ada tali pengikat leher sebab masih kecik...tp baru2 nie aku dan abah dah ikat leher Pak Itam sebab dia dah mula balik lewat malam dan merayau jauh ikut rakan2 lain yang bebas lepas...naib baik Pak Itam jenis yang jinak..ngan mudah je kami dapat ikat lehernya ngan tali..cian Pak Itam x biasa ditambat...
Abah aku cakap lepas raya ni...Kacak plak perlu ditambat kerana dia dah jadi mcm Pak Itam..mula liar dan lewat balik kandang..
Kadang2 asyik sgt layan...semua kesayangan aku nie..mcm2 aksi dibuat..membuatkan aku semakin sayang kat semua mereka. Abah aku lagi ler...dulu masa aku mula2 beli lembu2 ni..cam nak bergaduh ngan aku...xsuka..xtegur aku hampir 3hari..sekarang ni dia plak lebih2..dia akan marah bila aku saja cakap nak jual lembu2 tu...abah aku dah tua...xde keje ..so lembu2 ni jadi teman dia bile petang2..boleh gak dia kuar peluh dan aktiviti hari2..abah aku merupakan rakan kongsi aku yang hebat..terima kasih abah kerana memahami aku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan