Selasa, Ogos 25

DAH SEDIAKAH KITA....?

Perjalanan yang tidak diduga...


Tiba2 anda dijemput dan dihadiahkan satu tiket iaitu KEMATIAN.. Tanpa anda duga dan tanpa anda minta. Anda tidak perlu membayar tiket pelayaran itu kerana ia percuma. Kenderaan anda akan disedia iaitu satu tempat duduk sebuah KERANDA.

Anda tidak perlu gusar berapa lama dan berapa jauh kerana ia tetap akan tiba ke sebuah DESTINASI yang telah tersedia. Anda juga tidak perlu menyediakan pasport dan visa perjalanan kerana itu bukan pakej pelancungan.

Anda tidak perlu membayar wang kerana kerana ia bukan tujuan. Di sana anda akan disambut oleh dua malaikat iaitu MUNGKAR dan NAKIR bukannya imegresen maupun pramugari. Buku catatan anda akan dibuka bukannya pasport dan visa perjalanan. Anda tidak perlu risau kerana tempat anda telah disedia.

Tempat tidur anda bukanlah hotel lima bintang tapi di dalam kubur sebuah liang. Anda akan dihidangkan dengan suara2 malaikat-Nya bukannya lagu2 merdu suara primadona negara..Kawan2 anda bukan lagi anak2 dan teman2 tapi kala jengking yang gigitannya 1000 tahun tidak mungkin hilang ...

Anda tidak ditanya berapa banyak harta yang ditinggalkan, tapi amalan dan kebajikan untuk menjadi teman dalam PERSEMADIAN...........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan