Isnin, Mac 1

SAHABAT...TERUSKAN LANGKAH..JANGAN MUDAH MENGALAH DENGAN MASALAHMU..



entry ini aku tujukan pada sahabat aku yang mungkin sekarang sedang diuji...mungkin diuji dengan kesakitan,kesihatan,diuji dengan kemiskinan atau kekayaan,diuji dengan perasaan,diuji dengan kesibukan atau kelapangan.....dan pelbagai ujian lagi.....

sahabat....
dengarlah bicaraku ini...
hari ini kau diuji dan diuji dengan seribu satu msalah...
mungkin tika ini kau diasak dan diasak dengan kebimbingan dan kebuntuan....

sahabat....
ingatlah DIA tak pernah sesekali meninggalkan kau bersendirian....
yakinlah DIA ada disisi mu....
bila kau letih dan hilang semangat, ALLAH tahu betapa kau telah mencuba sedaya upaya,
bila tangis dukamu berpanjangan, ALLAH telah mengira titis air matamu...
bila kau rase ditinggalkan, ALLAH setia disisimu..
bila kau telah mencuba segalanya tapi tak ketahuan tujuanmu,ALLAH punya penyelesaiannya...
bila kau keliru dan kecewa hingga semuanya xbeerti buatmu,ingatlah ALLAH xberhenti menyayangimu....

ayuh sahabat...
bangkitlah dan terus bangkit....
tidak ada yang mustahil dalam hidup ini.....
yakin setiap kesakitan yang hadir pasti ada penawarnya....
jangan biarkan kesakitan itu menyelubungi benak fikiranmu....

sahabat...
aku yakin kau seorang yang tabah...
aku yakin kau mampu harungi dan tempuhi ujian ini dengan tenang....

maaf mungkin aku xberdaya untuk berdepan menanyakan khabar berita mu...ak dapat merasakan apa yg berlaku....
maaf aku xmampu untuk berada disisimu tika kau perlukan bisikan semangat...(faktor keadaan)
mungkin dengan hanya coretan ini yang aku mampu lakukan sebagai wasilah untuk menenangkan mu......
jika kamu sudah bersedia untuk kongsikan cerita dengan saya,sebagai sahabat saya sedia untuk mendengar.......

anggaplah sakit adalah pemanis pada kehidupan......
kerana ia mengajar erti kesabaran,
kerana ia melakar sebuah warna pelangi yang indah...ada gelap dan cerah....
kerana ia mampu mematangkan perjalanan hidup kita....
kerana ia membuktikan bahawa ALLAH sedang membelai mu dengan kasih sayang...
maka DIA hadirkan mu ujian kesakitan...agar darjat mu ditingkatkan disisinya.....

semoga segala pulih seperti sedia kala......=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan