Khamis, Ogos 26

MEMORI DI SKMK




SELAMAT TINGGAL SKMK
Begitu cepat masa berlalu meninggalkan kita…..sedo xsedo dah hampir 12thn aku di SKMK….bermacam2 kenangan pahit dan manis aku lalui di sini……..
Kebanyakannya kenangan indah dan manis utk dikenang seumo idup Cuma di akhir2 riwayat perkhidmatan aku di sini..ada sedikit cerita sedih timpa menimpa…..TETAPI benar kata pujangga jika hidup kita selalu indah kita tidak dapat belajo apa2 dari tiap kejadian…kita sentiasa membuat kerja2 rutin hari demi hari……
Pada sahabat2 seperjuangan yang sealiran arus perjuangan di SKMK teruskan usaha murni anda semua…jika saying dan cintakan SKMK buat apa yang anda rasa MEMANGNYA ANDA BUAT UTK SKMK….bukan mengikut sahaja apa kehendak Pihak Pentadbiran SKMK….SKMK ibarat kapal yang kita, kehidupan kita…….xsemestinya ketua sentiaa betul sepanjang masa….adakalanya kesialapan berlaku, jangan ada perasaan takut untuk menegur tiap kepincangan yang berlaku…jika ingin melihat SKMK SENTIASA MENCIPTA KECEMERLANGAN…..
Aku merasa bangga kerana pernah menjadi sebahagian dari Warga SKMK, sama2 membina kecemerlangan yang berlaku di SKMK dan sangat berbangga kerana meninggalkan SKMK ketika SKMK berada di Puncak Kecemilangannya…bukan di zaman kejatuhan…..aku sesungguhnya AMAT2 TIDAK SANGGUP BERADA DI SKMK DI ZAMAN KEJATUHANNYA….di mana warganya tidak bersatu, mempunyai barisan kepimpinan yang kuku besi dan gila kuasa……
Maafkan aku sahabat2ku….terpaksa meninggalkan kalian semua….aku meninggalkan kalian bukan kerana nak melarikan diri dari masalah@ lari dari tanggungjawab…..kalian semua sedia faham apa yang aku alami tika dan saat ini….
Sebagai manusia biasa…aku juga tidak dapat tidak mempunyai masalah tersendiri….aku berbeza dari kalian semua…..adat le jika jadi satu manusia yang berbeza dari orang lain…….jadi bualan rakan, fitnah dan dicap insan yang mencemarkan imej organisasi pendidikan ……aku membawa diri keluar dari SKMK kerana aku tidak mahu kalian semua terpalit dengan masalah yang aku hadapi…..
Kalian tau betapa sukarnya bile terpaksa membuat pilihan untuk keluar dari SKMK….bukan mudah..hanya Allah tau apa yang aku rasa bile terpaksa buat keputusan ini…..Tp apa guna jika dapat terus berada di SKMK jika….kita rasa kita tidak lagi diperlukan……., terus terang aku katakana pada kalian semua…tiada pengalaman yang paling pahit dari ADANYA PERASAAN KITA TIDAK LAGI DIHARGAI OLEH INSAN2 YANG DULUNYA MENGHARGAI DAN MEMPERCAYAI KITA…..bagaimana kita nak bekerja jika kita sentiasa dicuriga oleh lawan dan kawan?
Apa yang penting dalam kehidupan ini ialah perasaan seronok dalam melakukan kerja dan suasana kerja yang ceria dan tiada prasangka dan PIHAK PENTADBIRAN yang toleransi……kalau semuanya telah tiada….tiada keseronokan, tiada saling percaya mempercayai dan pentadbiran yang kuku besi….baik berhijrah ke tempat baru….kita harus dan semestinya tahu bile kita harus melangkah pergi…xperlu orang lain membuka pintu dan menghalau kita keluar dengan cara amat memalukan kita…
TERIMA KASIH SAHABAT2 kalian banyak membantu aku selama aku berkhidmat di SKMK…jasa dan budi kalian sentiasa AKU KENANG SENTIASA….
BAGI MUSUH2 YANG BERPURA2 JADI SAHABAT AKU….tahniah misi anda dah tercapai….sesiapa saja yang menyumbang kepada perkara ini berlaku….jangan terlalu bangga dengan pencapaian anda setakat ini….semuanya MASIH BELUM SELESAI…..SEBENARNYA IANYA BARU SAHAJA BERMULA…..Allah penuh dengan Keadilan untuk semua…….
Bagi sesiapa yang suka dan gembira sangat dengan berita aku disingkirkan dari SKMK…..moga2 anda menikmati saat2 indah ini selagi masih boleh tersenyum lebar dan diberi masa untuk bergembira oleh Allah…..Anda semua bukannya terlalu sempurna untuk terus memfitnah dan memporak perandakan hidup saya…..
Masanya akan tiba…..ujian untuk anda….Cuma nasihat aku bile ujian itu tiba pastikan kalian semua menghadapinya lebih tenang dan lebih redha dari apa yang aku buat selama ini…..Kita xtau sejauhmana kita hebat selagi kita tidak benar2 diuji oleh Allah dalam menghadapi masalah2 yang benar2 mencabar tahap kesabaran, keyakinan pada Allah, kekuatan mental dan fizikal…….
Berdoalah kalian semoga tidak diuji seperti mana aku diuji…..seandainya kalian menghadapi masalah yang sama seperti yg aku alami selepas ini……jangan malu2 mintalah nasihat dari aku….masa tu baru kalian tau betapa sakitnya hati dan perasaan tika saat itu…..baru kalian tau apa yang aku rasa masa tu…..
SLAMAT TINGGAL SKMK…..1 JANUARI 2000 HINGGA 16 OGOS 2010…….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan